Optimaliseren bereikbaarheid met de waterbus

Voor het verlengen van het waterbustraject vanuit Rotterdam naar de Krimpenerwaard is er door ons een motie ingediend. Echter kreeg deze onvoldoende steun van de andere partijen. Tijdens de commissievergadering van 14 juni bleek dat wethouder Neven toch in overleg is met de firma Aquabus, de firma die de pont Lekkerkerk – Nieuw Lekkerland over heeft genomen. Om in 2017 het eerste gedeelte van de traject verlenging richting Schoonhoven te realiseren. We zijn uiteraard erg tevreden met de actie van de wethouder en zijn blij dat hij onze visie in de ontsluiting van de Krimpenerwaard deelt.

De VVD heeft nogmaals aangedrongen op twee aanlegpunten, te weten een bij Bergstoep en een tweede bij Schoonhoven. We zullen wethouder Neven blijven bevragen naar de voortgang. Onze ambitie is om in 2017 de waterbus verbinding vanuit de Krimpenerwaard naar Rotterdam, Ridderkerk, Zwijndrecht en Dordrecht te hebben gerealiseerd.