Raad stemt in met lobby voor een 2e oeververbinding

Een vitale leefomgeving kan niet zonder een goede bereikbaarheid, zonder huizen om in te wonen, zonder ondernemers en voorzieningen, maar ook niet zonder een flinke dosis groen. Het gaat om de samenhang.

In de commissie Ruimte en FinanciĆ«n hebben we gesproken over het integrale belang wat er met een oeververbinding wordt gecreĆ«erd. Een belang wat ons allen raakt.

Wat de VVD betreft een kans om te anticiperen op onze toekomst. Een vitale, groene gemeente waarin het goed wonen is, maar waar er ook een bloeiend ondernemers klimaat heerst.

Een vitale leefomgeving kan niet zonder een goede bereikbaarheid, zonder huizen om in te wonen, zonder voorzieningen, maar ook niet zonder een flinke dosis groen. Het gaat om de samenhang.

De VVD wil niet alles asfalteren en volbouwen, dat is ook niet de kracht van de Krimpenerwaard. Een verdere verstedelijking met hoogbouw in de dorpskernen even min. Al onze naoorlogse uitbreidingswijken zijn gebouwd op agrarisch gebied. In balans met de omgeving, moet dat in de toekomst mogelijk blijven.

De VVD past ervoor om een anticipeerregio te worden. We zouden juist moeten anticiperen op de ontstane druk vanuit de randstad. Want vroeg of laat als, daar de ruimte op is, wordt er naar onze gemeente gekeken. De VVD ziet dat als een kans, maar dan wel een waarbij we zelf aan het roer zitten.

Samen met het CU, LO1 en VGBK hebben we het Collegevoorstel gewijzigd naar een zoekgebied gespreid over de gemeente voor maximaal 200ha. Het voorstel is aangenomen en het College kan hiermee de lobby voor een tweede oeververbinding voortzetten.