VVD verwacht betrouwbare en efficiënte dienstverlening van vervoerder Wegman

In de afgelopen weken hebben diverse artikelen in het AD gestaan over de dienstverlening van Taxibedrijf Wegman. Op 11 september, 15 september en 3 oktober jl. stond een artikel in de krant. Het laatste artikel schrijft dat de situatie van het leerlingenvervoer ernstig is, dat het aantal klachten naar beneden moet en dat Wegman de dienstverlening moet verbeteren. Met die insteek praat het Goudse college van burgemeester en wethouders met vervoerder Wegman.

Vragen aan college van burgemeester en wethouders
In de gemeente Krimpenerwaard is Taxibedrijf Wegman ook de vervoerder voor het leerlingenvervoer en bijzondere doelgroepen. Eerder dit jaar verkeerde het Taxibedrijf in zwaar weer en werd een principeakkoord bereikt, waarna een doorstart is gemaakt. De gemeente is verantwoordelijk voor het leerlingenvervoer. De VVD verwacht dat Taxibedrijf Wegman zich tot het uiterste inspant om betrouwbare en efficiënte dienstverlening aan klanten te leveren. Dat de situatie als ‘ernstig’ wordt aangeduid vinden wij zorgelijk. Daarom heeft de VVD de volgende vragen: 

1.    Is de wethouder op de hoogte van de publicaties in het AD? En deelt de wethouder de mening van het Goudse college dat de situatie bij Wegman ernstig is en dat de dienstverlening moet verbeteren? 

2.    Zijn er in de gemeente Krimpenerwaard ook klachten over de dienstverlening van Taxibedrijf Wegman? En zo ja, om hoeveel klachten gaat het dan? 

3.    Is er overleg/contact door het Goudse college met omliggende gemeenten (uit de Goudse regio) en dus met de gemeente Krimpenerwaard over deze kwestie? 

4.    Zo ja, welke maatregelen worden door de gemeente(n) genomen om de dienstverlening te verbeteren?    

  1. Zo niet, is de wethouder voornemens om naar aanleiding van de publicaties en onze vragen contact op te nemen met de Goudse collega’s om zich te laten informeren?