Fractienieuwsbrief #3

Het eerste halfjaar zit er voor de fractie op! Het was nog even flink doorwerken in de laatste periode, met twee raadsvergaderingen achter elkaar, waarin de jaarrekeningen van 2015, de bijgestelde begroting van 2015 en de kadernota 2016 aan de orde kwamen. Er moesten dus algemene beschouwingen geschreven worden, wat dankzij goed teamwerk prima is gelukt.

Uiteraard maken wij als VVD ons zorgen over de enorme kosten die het sociale domein met zich meebrengt: 40 miljoen op een begroting van 135 miljoen. Wij hebben dan ook een motie ingediend waarin wij vragen om een nota met keuzemogelijkheden om de kosten te beperken en de effectiviteit te bevorden. Het was eigenlijk de enige kaderstellende motie en hij werd met 30-1 aangenomen!

In een andere motie vroegen we om de regeldruk met 20% te verminderen en ook die haalde het ruim. Evenals een motie om een benchmark in te voeren m.b.t. de bedrijfsvoering bij de gemeente. Een groot succes dus waar we trots op zijn.

Na de zomer komt Mirjam weer terug bij de fractie en danken uiteraard Pascal die haar tijdelijk heeft vervangen en nu weer zijn commissiewerk gaat doen. Mirjam heeft een wolk van een zoon die we allemaal hebben kunnen bewonderen tijdens een gezellige afsluitende fractie-BBQ. Fijne zomer iedereen !

George Hamel