Uitreiking 'VVD-fiets' Ommetjes Challenge

Het mag even duren (net als de formatie) maar vandaag was de prijsuitreiking van de VVD Krimpenerwaard Ommetjeschallenge. In maart en april moedigde VVD Krimpenerwaard iedereen aan om de wandelschoenen aan te trekken en de mooie dorpen en polders die onze gemeente rijk is te ontdekken. Uiteindelijk ging de mysterieuze 'Aadtje' er met de hoofdprijs vandoor.

De populaire Ommetjes app van de Hersenstichting boodt een laagdrempelige manier om tijdens de lockdown aan geest en lichaam te blijven werken. In de VVD challenge sloegen uiteindelijk tientallen inwoners van de Krimpenerwaard aan het wandelen. In een spannende competitie aan de top tussen 'gerenher', 'Davidgerrits' en 'Aadtje' trok laatstgenoemde aan het langste eind.

Ada uit Gouderak won daarmee de enige echte VVD-fiets overhandigd door 'Mark' en raadsleden Marco Oudshoorn en Heleen Vogel. Gezien zijn drukke agenda moest de uitreiking even wachten. Ada: "Ik werd er wel fanatiek van hoor. Iedere ochtend moest ik voor 9u mijn ommetje maken voor extra punten in het klassement. In huis vroegen ze zich af waarom ik zo vaak de deur uit was. Deze fiets komt goed van pas voor de vakantie in eigen land dit jaar."

Ook waren er sportieve prijzen voor de hoogste jongere in het klassement Daniƫlle (Bergambacht) en de mooiste wandelfoto door Rieke (Lageweg).

Met het einde van challenge als aanmoediging tijdens de lockdown komt ook een einde aan de meeste coronamaatregelen. Het lijkt een mooie zomer te worden, maar alleen samen komen wij sterker uit deze crisis; dus ga uiteten in de horeca, koop bij de winkelier om de hoek en steun je lokale verenigingen.