Kandidatenlijst en verkiezingsprogramma vastgesteld

Tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV) is vrijdag 17 december jl. de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 vastgesteld.

Lijsttrekker Pascal Zuijderwijk is zeer tevreden met de lijst: “Het is een mooie mix van ervaring én nieuwe gezichten, met kennis op allerlei gebied.”

De leden  hebben tijdens een digitale ledenvergadering de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022 vastgesteld. De leden konden zich goed vinden in de sterke lijst die werd gepresenteerd door het bestuur.

Als lijsttrekker werd al in de vorige ledenvergadering Pascal Zuijderwijk gekozen. Op plekken 2 en 3 staan bekende gezichten: zittende raadsleden Heleen Vogel en Marco Oudshoorn. Dion Coomans en Daniëlle van der Oest zijn op plek 4 en plek 6 nieuwkomers. Dion werkt als beleidsmedewerker bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) en Daniëlle van der Oest is grafisch vormgever en social media producer. Ruud van der Wilt, ook zittend raadslid, staat op plek 5. De top 10 gaat verder met Irene Vermeulen (7), Marieke Neervoort (8), Margriet Vlot (9) en Theo Muskens (10).

Ria Boere lijstduwer en kandidaat-wethouder
De lijst wordt compleet gemaakt met op plek 17, lijstduwer en kandidaat-wethouder Ria Boere. Op dit moment is Ria wethouder in het huidige college van B&W en verantwoordelijk voor de portefeuilles financiën (technisch/coördinerend), Deltaprogramma, IHP onderwijs huisvesting, Strategische visie, Panorama Krimpenerwaard, Streekarchief, Beheer openbare ruimte en beleid openbare ruimte.

Bouwen, wonen, leven!
Het verkiezingsprogramma ‘Bouwen, wonen, leven!’ is ook vastgesteld tijdens de ledenvergadering. Hierin staan onze plannen voor de komende periode en onze speerpunten die gaan over wonen, energie, jeugdzorg, economie en veiligheid.

De complete lijst met kandidaten staat in de bijlage (PDF). Het verkiezingsprogramma 'Bouwen, wonen, leven!' verschijnt binnenkort op de website.